Leiderschap in de zorg en praktijk management anno 2025
telkens van 9.30 tot 16.30
En een 2de
Met startdatum 2/4/2025 – 23/4 – 30/4
telkens van 9.30 tot 16.30
Locatie:
E-health Valley – researchdreef 10 -1070 Anderlecht (nabij Erasmus ziekenhuis)
Beschrijving
In het beroeps -en competentieprofiel van de zorgverstrekker staat dat je een stuk manager en ondernemer moet zijn.
Vaak ontbreekt het de zorgverstrekker aan het nodige inzicht om ook dit deel van ons beroep
op een goede manier in te vullen omdat dit binnen de opleidingen te weinig aan bod komt.
Gedurende 3 dagen word je ondergedompeld in praktijkmanagement, zal je je huidige en gewenste situatie analyseren en een concreet groeiplan opmaken.
Het einddoel is om jouw leiderschap en praktijk naar een volgende level te tillen.
Hans Chabert adviseert reeds 15 jaar medische centra en ondernemers inzake impactcreatie in de zorg en is co founder van 2h center, een innovatief multidisciplinair preventief medisch centrum.
Trends in het cure en care landschap: in welke markt bevind ik mij (niet)? Welke mix van diensten bied ik aan?
Hoe groei ik stapsgewijs naar een duurzame praktijk?
Hoe positioneer ik mij en wat is my game and my story?
Conventioneren/ niet-conventioneren: wat zijn de voordelen, nadelen en de gevolgen ?
Inzicht in het efficiënt inzetten van beschikbare tijd
* Leren rekening houden met hinderpalen
* Agendabeheer
* Doelstellingen en prioriteiten stellen
* Omgaan met werkdruk, tijdrovers en tijdvreters
* Identificeren van stressfactoren en uitingsvormen van stress
* Leren weigeren
* Praktische tips voor een doeltreffend tijdsbeheer
* Praktische tips om stress onder controle te houden
Opmaak mini business plan om groei te bestendigen.
Informatie
Sprekers
Hans Chabert
Duur van de activiteit (uitgedrukt in uren)
19,5 uur
Deelnameprijs
950€ (komt in aanmerking voor kmo portefeuille)
Locatie
E-health Valley – researchdreef 10 -1070 Anderlecht (nabij Erasmus ziekenhuis)
Dag 1: Set up
– Trends in de zorg: kansen en bedreigingen
– De toekomst van de zorg: strategisch kader
– My game: mijn huidige business plan: Sterkten en zwakten
– Opmaak confrontratiematrix als basis voor strategische keuzes
– Welke business modellen zijn er in de zorg en wat past het best bij mijn sterkten en ambitie?
– My game: opmaak kader voor verandering van busines model
Dag 2: Communicatie en creatie van momentum
– Hoe communiceer ik intern en extern mijn ambitie en mijn reason why?
– Praktische oefeningen in groepen van 3
– Hoe ga ik om met weerstand ?
– Hoe manage ik verandering?
Dag 3: Uitvoering
– Hoe vertaal ik mijn idee naar een financieel en operationeel plan?
– Hoe objectiveer ik vooruitgang gaandeweg ?
– Hoe hoe ik het hoofd boven water ?
– Welk resources en tools kan ik inroepen ? Personeel aanwerven of niet?